HOME ABOUT QISH REMINISCE GALLERY CONTACT ME

من كان لله كما يريد، كان الله له فوق ما يريد
Siapa keadaannya seperti apa yang Allah inginkan;
Allah ada baginya melampaui segala harapan.

Entri Kusut.


Assalamualaikum warahmatullah..

Tatkala si gadis memulakan tulisan ini, jiwanya sangat serabut dan penuh dengan seribu satu kekusutan.. Ya.. Saya hanya salah satu dari hambaNya yang tidak terlepas dari rasa serabut yang hadir pada masa tertentu. Sememangnya rasa ini tak disukai.. Memang sangat dibenci.. Tapi apakan daya kalau dah namanya manusia, takkan lengkap hidupnya kalau tiada ujian.. Kann? Wallahualam.. :)

Sekarang jam menunjukkan tepat pukul 12:54am, 24 Mac 2012. Astaghfirullah al azim.. Sejak kebelakangan ini hidup si gadis memang penuh tekanan. Tapi tekanan itu benda positif sebenarnya. -.-" Okay.. Memang ya sebenarnya.. Huhu. Tekanan mengajar kita lebih menghargai masa, lebih menyayangi diri kita, lebih tekun melakukan sesuatu perkara dan lebih menghargai setiap perkara yang hadir dalam hidup kita. Konklusi dia, saya sedang sangat tertekan, penat, tak cukup tidur, tak cukup rehat, dan saya rindukan keluarga saya. Saya sangat tertekan dengan kehidupan semester akhir Tahun Asasi saya di Unisel sekarang ni.. Err. Okay.. Jari pun sangat tertekan agaknya hingga ia tanpa henti menari memuntahkan kata-kata.. Allah..

Kepuasan.. Itu yang saya mahukan. Saya mahu peluk Mama, luangkan masa dengan Mama dan adik adik sepuas puasnya.. Kepulangan saya ke rumah setiap minggu tak bererti saya dapat meluangkan masa saya sepenuhnya dengan keluarga tersayang.. Minggu akhir sebelum final exam sangat padat dengan tugas saya sebagai Costume Manager/Head of Costume/Costume Designer untuk role play kami yang menjadi major assignments untuk subjek Literature semester terakhir..

Saya mahu meluangkan lebih lagi masa buat diri sendiri sepuasnya.. Saya tak puas lagi dengan kehidupan saya.. Ya.. Itu sangat menekankan sebenarnya.. Banyak sungguh distractions yang mengganggu.. Sungguh kalau diberi peluang, mahu tinggal sahaja di rumah, luangkan masa sepenuhnya buat memuaskan diri saya, err.. Tapi tak mungkin.. huhu.

Kiranya kalau yang membaca ini dapat membayangkan betapa kuatnya tekanan saya sekarang, dan anda rimas dengan tulisan saya yang penuh tekanan ini, sila fahamkan yang saya sedang menulis untuk diri saya sendiri. Tidak pernah meminta kamu untuk membaca sepatah sepatah tulisan saya kiranya kamu tidak berminat pun untuk ambil tahu. Yes, I'm advicing myself. Entry ini hanyalah luahan rasa. Apapun.. Silakan Qish. Silakan.. Teruslah bermunajat kamu kepadanya.. Jangan putus asa dengan apa yang ditakdirkan buat kamu. Berhenti mengeluh dan terus mengeluh seakan kamu tidak redha dengan ujiannya. Berhenti Qish! Berhenti..

QishDarleena


4 comments:

  1. banyakkan berzikir utk menenangkan jiwa yg resah.. insyaallah :)

    ReplyDelete
  2. @IEQAH; okay tak kusut.. serabut pulak.huhu. thanks. ;)

    ReplyDelete

 

ALL RIGHT RESERVED | QISH DARLEENA 2010-2016 | THIS BLOG IS DESIGNED BY RRAI